
همه چیز در مورد قالب برای طراحی سایت
همه چیز در مورد قالب برای طراحی سایت قالب یا template یک سایت در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می آید. با داشتن
هر کارشناس سئویی ، باید به صورت منظم برای بررسی و دریافت گزارشی از نحوه عملکرد وب سایت در زمینه سئو ، باید یک گزارش کلی از رتبه سئو سایت به دست بیاورد. در این مقاله خدمت شما عزیزان برخی از بهترین راه ها را برای بررسی رتبه سئو سایت خودتان آموزش می دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد بررسی رتبه سئو سایت و گزارش کلی وب سایت اطلاعات مفید و جامع ای را بدست آورید.
اولین المانی که در اینجا مطرح می شود ، موضوع گزارشی است که شما تهیه می کنید ، این گزارش می تواند شامل : عملکرد وب سایت از نظر سرعت یا همان پرفورمنس وب سایت باشد ، بررسی دامین آتوریتی و یا پیج آتوریتی ، رتبه الکسا و… که در ادامه به هر کدام از آنها به طور کامل می پردازیم.
نحوه گرفتن یک گزارش کامل از پرفورمنس وب سایت
ابزار های بسیار زیادی هستند که کار ارائه رتبه سئو سایت از نظر سرعت و پرفورمنس انجام می دهند ، اما به عنوان دوتا از بهترین و غول ترین این ابزار ها می توان به GTmetrix و Google Light House اشاره کرد. در ابزار جی تی متریکس شما فقط کافی است آدرس وب سایت خودتان را به این ابزار بدهید تا با یک آنالیز کامل تمامی فاکتور هایی مانند : CLS ، TTB ، TTFB و… را از نظر وضیعت بررسی کرده و یک گزارش کامل به شما ارائه دهد.
همچنین شما می توانید جهت مطالعه بیشتر در مورد کار با ابزار جی تی متریکس به صورت کاملا حرفه ای اینجا کلیک کنید تا وارد مقاله آموزش کار با جی تی متریکس وب سایت ما شوید.
برخی از متخصصین سئو معتقدند که این ابزار به علت محل جغرافیایی سرور خود که ونکوور کانادا {البته این مورد با ساختن یک اکانت و لاگین کردن درون آن قابل تعغیر است} هستش اطلاعات کاملا دقیقی را به ما ارائه نمی دهد به همین خاطر برخی از کارشناسان سئو بیشتر به ابزار لایت هوس گوگل روی می آورند.
کار با ابزار لایت هوس گوگل نیز دقیقا مانند جی تی متریکس است و تفاوت زیادی ندارد و شما فقط کافی است که آدرس url وب سایت خود را به این ابزار داده تا این غول بزرگ گوگل آنالیز کاملی و دقیقی را در مورد وب سایت شما ارائه دهد.
بررسی وضعیت پیج آتوریتی و دامین آتوریتی
دامین آتوریتی یا (DA) یک امتیاز از 0 تا 100 هستش که گوگل بر اساس میزان بک لینکی که وب سایت های معتبر به شما می دهد نمره گذاری می کند و همچنین عوامل موثر دیگری مانند: عمر دامنه ، میزان سرچ برند شما در موتور های جست و جو و… در آن دخیل هستند. پیج آتوریتی نیز به نمره ای گفته می شود که گوگل بر اساس میزان محبوبیت یک صفحه مشخص از وب سایت شما ، به شما اختصاص می دهد که عواملی همچون : محتوا ، میزان بازدید کاربران و باز نشر های آنها درش موثر است.
در ادامه ما روش مشخص کردن میزان دامین آتوریتی در رتبه سئو سایت را به شما آموزش می دهیم ، پس با ما همراه باشید.
یکی از مهم ترین و معروف ترین ابزار هایی که کار ارائه وضعیت پیج آتوریتی شما را انجام می دهد وب سایت بزرگ MOZ هستش که یک وب سایت بسیار قدرت مند در زمینه سئو هست.
کار با این وب سایت بسیار ساده است و شما در ابتدا فقط باید وارد وب سایت ماز شوید. سپس وارد بخش Analyze Domain شده و url وب سایت خود را وارد کنید و روی گزینه Analyze کلیک کنید تا این وب سایت ، وضعیت دامین آتوریتی شما را بررسی کرده و یک گزارشی را به شما ارائه دهد.
حال شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا DA چه کاربردی دارد و در کجا استفاده می شود؟ باید گفت که در هر چقدر که دامین آتوریتی شما بالا تر باشد گوگل به شما اعتماد بیشتری کرده و وب سایت شما در رتبه های اول نتایج جست و جو قرار می دهد و به عنوان ادامه این بحث ، به میزان نمرات آن خواهیم پرداخت.
یک تصور غلط!
برخی از افراد هستند که تصور می کنند که DA و PA ، به معنای میزان قدرت وب سایت است. این یک تصور اشتباه است ، توجه داشته باشید که گوگل به وب سایت هایی بها می دهد که به درستی سئو شده باشند و فقط و فقط صرفا DA و PA وب سایت ها را در نظر نمی گیرد. البته که این دو فاکتور در رتبه سئو سایت موثر هستند اما همه چیز نیستند چرا که گوگل با هوش مصنوعی بسیار پر قدرت خود می تواند محتوا های وب سایت های خوب را شناسایی کرده و به کاربران پیشنهاد دهد.
بررسی رتبه الکسا
الکسا نیز مانند ماز یک وب سایت بسیار قدرت مند در زمینه تشخیص رتبه سئو سایت ها است و معمولا برای وب سایت های دنیا و در هر کشور بر اساس یک سری فاکتور ها مانند : پرفورمنس وب سایت و… رنک بندی را انجام می دهد.
برای استفاده از الکسا هم می توانید وارد وب سایت خود الکسا شوید و هم اینکه از افزونه ی آن برای مرورگر های خود استفاده کنید که برای پیدا کردن آن فقط کافیست که در استور گوگل یک سرچی بزنید.
الکسا به طور کلی دو رتبه را به شما نشان می دهد. رتبه بین المللی و رتبه داخلی و یا کشوری که در ادامه می توانید هر کدام را مطالعه کنید.
رتبه داخلی : به رنکی گفته می شود که خود الکسا در کشور وب سایت ها می دهد ، برای مثال رتبه داخلی کشور وب سایت ورزش سه حدود رتبه 4 است که رتبه بسیار خوبی نیز هستش.
رتبه بین المللی : این عدد به رنکی گفته می شود که در سطح جهانی به وب سایت شما می دهد و وب سایت شما را با کل دنیا مقایسه می کند.
البته رتبه الکسا امروزه مقداری از اهمیتش کم شده است و اکثر سئو کاران تنها وب سایت الکسا را برای بررسی وضعیت رتبه سئو سایت ، معیار قرار نمی دهند ، پس اگر مشاهده کردید که رتبه زیاد جالبی ندارید نا امید نشوید.
چطور می توان رتبه سئو سایت را بهبود داد؟
ما تا به اینجا خدمت شما عزیزان توضیح دادیم ، که چگونه وضعیت رتبه سئو سایت خود را در گوگل مشاهده کنید ، اما چیکار کنیم ، تا بتوانیم رتبه خود را در گوگل بهبود دهیم ، در ادامه این مقاله ما به این موضوع پرداخته ایم ، پس با ما همراه باشید.
کلمات کلیدی خود را شناسایی و آنالیز کنید
کلمات کلیدی یا کلمه های هدف ، تاثیر بسیار مهمی در زمینه سئو کردن وب سایت شما دارد و شما باید از بهترین کلمات کلیدی هدف ، که پتانسیل بالایی برای جذب کاربران و ترافیک به سمت وب سایت شما دارد استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل {Google Adwrods} و یا kwfinder استفاده کنید و سعی کنید ، که کلمات کلیدی که بیش ترین میزان سرچ را در گوگل دارند پیدا کنید و روی آن ها مانوور های لازم را ارائه دهید و رتبه سئو سایت خود را بهبود دهید.
بهترین محتوای ممکن را تولید کنید
شاید تا به حال این جمله به گوش شما خورده باشد ، که “محتوا پادشاه است” و باید بگوییم واقعا هم همینطور هست. محتوا نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه سئو سایت شما دارد و شما باید سعی کنید ، که بهترین محتوای ممکن را برای مخاطبان تولید کنید و از مدیا های مختلف مانند : عکس ها ، ویدئو ها ، پادکست و… استفاده کنید تا بتوانید منظور خود را به ساده ترین شکل ممکن را به مخاطبان ارائه دهید. همچنین در محتوای شما باید تمامی اصول سئویی محتوای شما از نظر ساختار رعایت شود ، تا گوگل نیز آن را تایید کرده و به کاربران نمایش دهد.
لینک سازی های داخلی و خارجی وب سایت
لینک سازی داخلی یا Internal Links ، یکی از بهترین المان های ممکن برای بهبود رتبه سئو سایت در سایت های نوپا و تازه تاسیس هستش ، که شما باید بتوانید به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی از لینک سازی داخلی در جهت بهبود رتبه خود در گوگل استفاده کنید. سعی کنید ، که در لینک سازی داخلی از لینک دادن به صفحات نامربوط و 404 خودداری کنید ، چرا که با این کار عملا کاربر را از سایت خود بیرون می کنید.
در لینک سازی خارجی نیز ، شما باید به نحوی لینک سازی را انجام دهید ، که به صورت کاملا طبیعی باشد و به سایت های معتبر و رفرنس ها لینک دهی کنید ، تا گوگل متوجه با ارزش بودن مطلب شما شود و یکی از ابزار های گوگل برای آنالیز حرفه ای همین مبحث لینک دهی هست.
پرفورمنس خود را تا حد ممکن بهینه سازی کنید
یکی از مهم ترین المان های انجام سئو ، بخش عملکرد یا پرفورمنس وب سایت هست. شما باید بتوانید از تمامی المان های هسته حیاتی گوگل یا Core Web Vitals عبور کنید و تمامی المان های آن مانند : CLS ، FID ، LCP و… را تامین کنید و سرعت لود کامل وب سایت خود را تا زیر 3 ثانیه برسانید و حجم صفحه اصلی خود را تا 900 کلیوبایت کاهش دهید.
سوالات متداول
گوگل برای رتبه بندی چه معیار هایی دارد؟
گوگل برای رتبه بندی رتبه های مختلفی دارد که شامل : داشتن محتوای خوب ، لینک دهی سالم به محتوا های مرتبط ، روش انجام سئو و بسیاری از موارد دیگر نیز هست ، که گوگل بر اساس این موارد رتبه بندی را انجام می دهد.
آیا زمانی که برسیم به رتبه اول ، کار ما دیگر از لحاظ سئو تمام شده است؟
در جواب به این سوال باید گفت خیر ، چرا که انجام سئو سایت یک امر استراتژیکی است حتی در همان زمان پروژه ممکن است بار ها توسط تیم سئو با تعغیر استراتژی رو به رو شود. همینطور شما باید توجه داشته باشید که فقط شما نیستید که خواهان رتبه 1 هستید و رقبای بسیار زیادی نیز خواهید داشت و به همین دلیل گفته می شود که رسیدن به رتبه 1 در موتور جست و جو گر تازه شروع رقابت شما با سایر رقبا است.
ما تا به اینجا در مورد راه های دریافت رتبه سئو سایت ، توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. به عنوان سخن آخر باید بگوییم که این کار اهمیت بسیار بالایی دارد ، پس حتما این کار را به صورت دوره ای انجام بدهید و سعی کنید دائما از وضعیت وب سایت خود با خبر شوید.
ارتباط با ما
سایر مقالات پویا وب
همه چیز در مورد قالب برای طراحی سایت قالب یا template یک سایت در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می آید. با داشتن
صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس با توجه به محبوبیت وب سایت ها و social media ، کسب و کار های زیادی تمایل به پیاده
انواع روش های طراحی سایت به دلیل محبوبیت و رشد روز افزون طراحی سایت و بازار اینترنتی ، کسب و کار ها و اشخاصی زیادی در
طراحی سایت در اردبیل مقدمه مشاغل بسیاری هستند که می توان آنها را به صورت آنلاین ارائه داد. طراحی سایت در اردبیل برای مشاغل از میتواند
ساده ترین روش طراحی سایت در گذشته طراحی سایت کاری بسیار دشوار و زمان بر بوده است و نیاز به دانش تخصصی داشت ، پس در
نکات کلیدی برای انتخاب شرکت طراحی سایت امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال دیجیتال مارکتینگ و آنلاین کردن کسب و کار خود هستند ،