تولید محتوا چیست و چگونه میتوانیم تولید محتوا کنیم؟📝

در زمانی که داریم زندگی میکنیم ، یعنی قرن 21 ام ، دیگر مثل زمان قدیم نیست که برویم به دنبال یادگیری اطلاعات دقیق و جامع تا برای قشری خاص و معتبر کار کنیم. قرن و نسلی که در آن زندگی میکنیم ، عصر چالش ها ، اکتشفات ، ابداعات و جمع آوری اطلاعات مفید است. 

همزمان با پیشرفت تکنولوژی ، بخصوص در حوضه اینترنت و فضای مجازی وب ، مردم توانستد از طریق فضای مجازی کار ها و مشاغلی را در آن به سود خود انجام دهند ، و فرهنگی جدید را در نسل های بعدی ایجاد کنند. اما این موضوع چه ربطی به عنوان ما یعنی تولید محتوا چیست دارد؟

برایتان پیش آمده که دنبال مطلبی و یا یک مقاله ای باشید که بتواند به شما در مورد چیزی که دنبال آن هستید کمک کند. یا اصلا مقاله ای که پیدا میکنید خوب هستش یا نه؟ 

هر روز از زمانی که موتور های جستوجوگر در حال پیشرفت هستند و الگوریتم های جدید در حال طراحی برای آن ها هستند. مردم هم سوالات و خواسته ها و کلید واژه های بیشتر و سخت تری را نسبت به قبل در حال سرچ در آن ها هستند. این الگوریتم ها ، خواسته و سوالات کاربران در فضای مجازی است که باعث می شود تا ما این مقاله ، یعنی چگونه آن را بنویسیم و در اختیار شما قرار دهیم.

برای پاسخ به این سوال که تولید محتوا چیست باید به شما بگوییم که ، به هرگونه اطلاعاتی در قالب هر نوع رسانه ای ، که توسط نویسنده و تولیدکننده مقاله ساخته ، و به کاربران ارائه داده میشود را تولید محتوا میگویند. اما بحث اصلی اینجاست که چگونه تولید محتوا کنیم ، مراحل تولید محتوا چیست و به چند دسته تقسیم میشوند.

برای یادگیری بحث مطرح شده تا آخر این مقاله پویا وب را بخوانده و پادکست پایین را حتما گوش کنید.

پادکست :

تولید محتوا 3

سر فصل ها :

تولید محتوا 5

دقیقاً تولید محتوا چیست؟

همان‌طور که در اول مقاله گفتیم ، قرن 21 ام ، قرنی است که در آن باید از توسری زدن و کار ها و مشغولیت‌های بیهوده دست‌برداریم. جایگزین این کار ها ، یادگیری ، کسب اطلاعات ، اکتشافات و آوری و … است.

حال برای یادگیری این مطالب ، بیشتر افراد راحت‌ترین و نزدیک‌ترین راه را برای یادگیری انتخاب می‌کنند. بله سرچ در گوگل. همواره بیش از 3 میلیون بار در دقیقه توسط افراد جهان در گوگل سرچ می‌شود. باگذشت زمان و نیاز افراد به اطلاعات بیشتر و ارزشمندتر ، تولیدکنندگان مقاله و نویسندگان مجبور شدند تا اطلاعات موردنیاز کاربران را نسبت به خواسته آن‌ها تولید کنند.

شما برای مبحث تولید محتوا چیست باید بدانید که دلایل اصلی در کسب‌وکار و یا هر حوضه دیگری که در آن فعالیت دارید ، چرا تولید محتوا کنیم. به‌ عنوان‌ مثال هدف‌ گذاری‌ های مربوطه و استراتژی که برای آینده کسب‌ و کار خودمان در نظر داریم ، بیشتر از نیمی از تولید محتوا را تشکیل می‌دهد.

اگر شما دارنده وب‌سایت هستید ، این را باید حتماً در نظر بگیرید که مبحث سئو شما همواره به تولید محتوا شما بستگی دارد. همواره برای اینکه شما در گوگل نسبت به کیورد های سرچ شده در 10 نتایج اول دیده شوید ، باید از مقالات متنی خوبی استفاده کنید تا طبق الگوریتم‌های موجود ، نرخ ctr سایت خود را بالا ببرید. برای موتور های جستوجوگر اولین و مهم ترین اطلاعات مورد بررسی جهت امتیاز دهی و نمایش در نتایج جست و جو ، اطلاعات و مقالات متنی شماست.

بیشتر بخوانید :‌ قالب سایت ، طراحی قالب ورپرس به صورت حرفه ای

جی تی متریکس

چرا تولید محتوا کنیم؟

 بهینه سازی در سایت به چندین دسته تقسیم می شوند که در زیر به تمامی آنها خواهیم پرداخت.

بهینه سازی تصاویر: بهینه سازی تصاویر یا همان optimize image، به معنی کم کردن حجم تصاویر برای دانلود و لود سریع سایت میباشد. هر چقدر حجم تصاویر ، وکتور ها ، ایلاستریشن ها و حتی ویدیو های گیف و انیمیشن های داخل سایت از حجم کمتری برخوردار باشند در طول بازدید از صفحات، حجم کمتری برای بارگیری و نمایش آن استفاده میشود.

از این رو حجم هر چقدر کم باشد سرعت بارگیری بیشتر و در افزایش سرعت سایت به ما کمک زیادی میکند. برای اینکار شما هم در سایت ها cms شخصی و هم وردپرسی قبل از آپلود در هاست ، از طریق فوتوشاپ و ابزار های دیگر همانند سایت tinypng.com میتوانید حجم آن را کاهش دهید. ولی برای بعد آپلود هم میتوانید در سایت های وردپرسی از پلاگین های مخصوص این کار همانند Imagify استفاده کنین.

بهینه سازی کد های html , css , javascrip: در این حالت همیشه در طول کد هایی که برنامه نویس برای ساخت صفحات و قالب سایت مینویسد ، به طور معمول برای اینکه خودش در طول کد نویسی و یا در صورت نیاز برای تغییرات دستی کد ها دچار مشکلی نشود ، در بین کد ها فواصلی ایجاد میکند.

این فواصل در طول درخواست کاربر از سرور برای نشان دادن برگه ای ، به طور معمول بین 20 تا 30 درصد افت سرعت دارد. در نتیجه باید کد های مربوطه را minify کنیم. با بهینه سازی یا مینی فای کردن این کد ها عملا بین همان 20 تا 30 درصد افزایش سرعت سایت خواهیم داشت.

اصول تولید محتوا چیست؟

دقت داشته باشید که در حین تولید مقاله ، در هر حوضه‌ای که هستید باید تمام مواردی که در مخاطبان شما مورد پرسش و یا نقد و بررسی قرار میگیرد را ، در شیت تولید اطلاعات خود قرار دهید. اصول تولید محتوا چیست سؤالی است که اکثر شما می‌خواهید آن را بدانید. در قسمت زیر به برخی از این اصول اشاره‌ کرده‌ایم.

تولید محتوایی که نیاز کاربر و مخاطب را رفع کند

تولید محتوایی جذاب و عامه‌ پسند

تولید محتوایی با رعایت اصول نگارشی

استفاده درست و به تعداد مناسب از کیورد در مقاله برای مبحث سئو

تولید محتوا طبق استانداردهای سئو و موتورهای جست‌وجو

تولید محتوا با رعایت اصول کد نویسی آن و بهینه‌شده

تولیئ محتوا بدون غلط املایی

و …

اصول و استانداردهای دیگری در تولید محتوا چیست نیز وجود دارد ، اما این موارد قید شده از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

از تولید محتوا کجا می‌توانیم استفاده کنیم؟

مکان مورد نظر برای استفاده از اطلاعات تولید شده کجاست ، چیست و به شکل است؟ یا به‌ طور خلاصه‌وار روش و مکان و استفاده از تولید محتوا چیست؟

دوستان استفاده از مقالات تولید شده ، می‌توان گفت به‌ هیچ‌ عنوان محدودیت مکانی ندارند. یعنی فقط به فضای مجازی و وب‌ سایت و شبکه اجتماعی محدود نمی‌ شود. شما می‌توانید با تولید اطلاعات و درج آن روی تراکت ، بنر ، نوشته‌های تبلیغاتی ، روزنامه ، مجله و … از آن بهره‌مند شوید. اما به قول ما ایرانی‌های (هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد)

پس باید جا و مکان موردنظر خودمان را در استفاده از محتوای تولید شدمان بداینم و این کار فقط بسته به نوع اطلاعات شما و محتواتون دارد. اما پرکاربردترین مکان‌های استفاده از تولید محتوا چیست؟ در قسمت زیر تعدادی از آن‌ها را نام‌ برده‌ایم :

استفاده در سایت، قسمت مقالات و یا صفحات دیگر

استفاده در سوشیال مدیا همانند instagram

استفاده در اعلامیه‌های چاپی همانند تراکت و …

استفاده در تبلیغات اینترنتی، در وب سایت هایی همانند دیوار

تلویزیون و …

برای تولید محتوا چکار باید کرد؟

اولین مرحله در تولید محتوا چیست این است که شما اطلاعات مورد نیاز برای تولید آن را جست و جو و بعد کسب کنید. به‌ عنوان‌ مثال می‌خواهید درباره انواع مانتو های زنانه تولید محتوا کنید. شما اگر برای کسب‌ و کار خودتان تولید اطلاعات می‌کنید ، خب مسلماً با سؤالات متداول و کلیدواژه‌های آن‌ها آشنا هستید. پس می‌توانید یک مقاله طبق استانداردهای موجود تولید کنید.

اما اگر اطلاعات مورد نیاز را نداشتیم برای تولید محتوا چکار باید کرد؟ در اولین مرحله بایستی بروید درباره کلیدواژه و عنوان مورد نظر تحقیق و کسب اطلاعات کنید.

سپس با ابزارهای دم دست و موجود شروع به تولید محتوا از اطلاعاتی که دریافت کردیم می‌کنیم ، این ابزار می‌تواند کاغذ و قلم ، کامپیوتر خانگی ، گوشی همراه و … باشد. سپس با رعایت اصول تولید محتوا چیست شروع به نوشتن اثر خود کنید. شما میتوانید با برنامه word محتوای متنی خوبی بنویسید.

استانداردهایی همچون :

نداشتن غلط املائی در طول نوشته

انتخاب کلید واژه با اصول و استراتژی

رعایت چگالی و تعداد بهینه کلیدواژه و کلمات معادل دیگر

قابل‌فهم و درک بودن برای مخاطب

اطلاعات درست و مفید در ارائه مقاله

رعایت استانداردهای سئو در تولید اطلاعات

و …

این را میدانیم که بیشتر محتوایی که در طول روز می‌خوانیم اکثراً در فضای مجازی و وب‌ سایت‌ها هستند و باید این اطلاعات مورد نظر ، همواره بهینه و سئو شده باشد. اما تأثیر سئو و بهینه‌ سازی اطلاعات در تولید محتوا چیست؟ 

تولید محتوا 4

تأثیر تولید محتوا در سئو چقدر است؟

مسلماً می‌دانید که سئو چیست؟ سئو به معنی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر و مخفف search engine optimazition است. به نظر شما تأثیر تولید محتوا در سئو چیست؟

می‌توان گفت که اولین عاملی که باعث رشد سئو سایت می‌شود ، اطلاعات موجود در آن است. موتورهای جست‌وجوگر مانند google , bing , yahoo و … با داشتن الگوریتم‌ها و برنامه‌های خاصی که برای آن‌ها نوشته شده ، همواره در حال بررسی و crawl کردن سایت و اطلاعات موجود در آن هستند.

البته این سیستم همواره نتایجی را در موتورهای جست‌وجوگر نمایش می‌دهد که در اصل ، معدل‌گیری بین تحلیل و بررسی خود الگوریتم از سایت و بررسی رفتار کاربر در سایت است.

این الگوریتم و هوش مصنوعی به‌قدری قوی است که تمام محتوا و کلمات ما را بررسی و کیبوردهای آن‌ها را پیدا و میزان چگالی آن در محتوا را مورد بررسی قرار می‌دهد. حتی به طور معنا و مفهوم محتوا ما را می فهمند.

اگر مقاله ، و کلمات کلیدی اصلی و فرعی آن ، در متون و عناوین به تعداد نامناسب (خیلی کم یا خیلی زیاد) تکرار شوند ، استفاده نامناسب از تگ‌های عناوین ، ایجاد نرخ ctr پایین از سمت کاربر و کلی موارد دیگر باعث ایجاد یک سئو بد و در نتیجه ، شاهد پایین آمدن بازدید سایت خود خواهیم بود. یا به‌ اصطلاح سایت ما توسط موتورهای جست‌وجوگر در ابتدا cannibalization می‌شود و بعد امکان افت رتبه وجود دارد.

نکته مهم حائز اهمیت این است که حتما در تولید اطلاعات مقالات داخل سایت ، هر صفحه مقاله ای که دارید ، در title یا همون عنوان آن از کیورد اصلی داخلش استفاده کرده باشید. استفاده کردن از عناوین جذاب از مهم ترین موارد جذب کاربر است.

همچنین در خود صفحه مقاله از حداکثر یکبار از تگ h1 (تیتر 1) استفاده کنید و کیورد اصلی مقاله خود را داخل اون قرار بدید.

تولید محتوا 8

در حال حاضر چند نوع تولید محتوا داریم؟

دسته افرادی هستند که هنوز اطلاعات و تولید اطلاعات را فقط به متون و مقالات قابل‌ خواندن خلاصه می‌کنند. اما این‌طور نیست ، خود شما مسلماً در شبکه‌های اجتماعی همچون Instagram و telegram عضو هستید. روزانه به‌ طور معمول در این سوشیال مدیاها دقت کرده‌اید که آیا چند نوع تولید محتوا داریم؟

بله بیشتر ویدیوها و عکس‌ها ! به‌ طور کلی و طبق توضیحی که در پاراگراف‌ های قبلی دادیم. به هر نوع اطلاعاتی که در قالب یک نوع رسانه‌ای ، خلق و تولید می‌شود و قابل‌ بحث است را محتوا میگویند. حالا چه ویدیو باشد ، چه عکس باشد ، چه فایل صوتی و پادکست باشد و …

در این حوضه ، بخصوص حوضه دیجیتال مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ ، ما کلاً به 4 مورد زیر به تولید محتوا چیست می‌پردازیم :

محتوا متنی

محتوای تصویری (عکس و ویدیو)

محتوای صوتی (پادکست)

محتوای استاندارد.

*تولید اطلاعات استاندارد ، به ترکیب تمام محتواهایی همچون متنی و تصویری و صوتی میگویند.

پلتفرم و انواع دیگری از صفحات و اطلاعات وجود دارد که در این پست معرفی و توضیحات آن ها نمی‌گنجد. اما در ادامه می‌خواهیم به این‌که ویدیو در تولید محتوا چیست بپردازیم.

تولید محتوا 12

چند نوع پلتفرم محتوایی در سایت داریم؟

ما در تولید مقاله متنی همواره شکل‌های مختلفی برای ارائه اطلاعات و یا مطلبی به مخاطب خود داریم. به‌ عنوان‌ مثال در پستی به او در مورد یک‌ چیز مهمی می‌خواهیم اطلاع‌ رسانی کنیم. یا می‌خواهیم اطلاعات در مورد یک وسیله ، یک آیتم به‌ صورت آموزشی بگوییم.

این موارد که فقط یک مثال بود شکل‌ های متفاوتی در ارائه مطلب به مخاطب است. در ادامه می‌خواهیم به این مرحله از تولید محتوا چیست بپردازیم که چند نوع پلتفرم محتوایی داریم.

Blog post : پست وبلاگ مقاله‌ای است که شما برای وبلاگ خود می‌نویسید و تولید مقاله می‌کنید. این مقاله می‌تواند محتوایی شامل متن، تصویر، اینفوگرافیک و ویدئو باشد.

pillar : محتوای پیلار از دسته اطلاعاتی است که بسیار مهم هستند و نمی‌توان کل مطلب را در چند بند خلاصه کرد. ضمن اینکه این محتواها دارای اطلاعات جامع از یک عنوان هستند ، شامل مستندات ، تصاویر ، ویدیوها و حتی پادکست و سایر رسانه‌ها هستند.

pdp : محتوای پی دی پی به صفحه‌ای گفته می‌شود که اکثراً در سایت های فروشگاهی دیده می‌شوند. به‌ عنوان‌ مثال شما یک دسته‌بندی یا category محصول را در آن انتخاب کرده‌اید و در یک صفحه تعداد محصولات زیادی را با معرفی مختصر آن‌ها به‌ صورت باکس‌های کوچک به شما نشان می‌دهد.

plp : به دسته صفحه اطلاعاتی گفته می‌شود که در آن خود محصول معرفی و موردبحث و بررسی قرارگرفته است. این اطلاعات هم از دسته محتوای های بسیار پرکاربرد در سایت های فروشگاهی هستند.

orc : این نوع اطلاعات را به نام محتواهای تبلیغاتی می‌شناسند. به‌ عنوان‌ مثال در صفحات اصلی و یا صفحات بسیار مهم یک وب‌سایت به‌صورت یک content کامل و یا باکس کوچک ، خدمات آن شرکت یا سایت را معرفی و تبلیغ می‌کند. محتوای orc باید کاری کند که در ذهن کاربر، اسم اون وب سایت به خاطر بنشیند و هر موقع به اون محصول نیازی داشت فقط وارد اون وب سایت شود.

چگونه تولید محتوا ویدیویی کنیم؟

ویدیو از پربازدید ترین رسانه‌ها و محتوای این روزای اینترنت است. با تولید محتوای ویدیویی و درج آن در وب‌ سایت و یا صفحه شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام ، میتوانید افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید.

اما سؤال اینجاست که چگونه تولید محتوای ویدیویی کنیم؟

ببینید درست است که محتوای ویدیویی بسیار جذاب برای کاربران است. اما شما باید اول‌ از همه سه جنبه بسیار مهم قبل از ساخت و اصول و محتوای ویدیویی را بدانید.

1- گفتن مطالب جالب و جذاب و مفید

2- در نظر گرفتن وقت و زمان و مصرف اینترنت کاربر.

3- ارائه محتوا جامع و مناسب ولی به صورت خلاصه و در زمان کم

با دانستن این سه شما میتوانید بهترین محتوا ها را تولید کنید. اما بعد از این اصول به چه روش‌هایی می‌توانیم تولید محتوای ویدیویی کنیم؟

  1. ضبط ویدیو از خودمان (یک فضای کاری یا استودیو مانند)
  2. ضبط از صفحه نمایشگر گوشی و یا کامپیوتر
  3. ضبط و ساخت استاپ موشن با اشیا
  4. ضبط از روی کاغذ و یا تخته وایت بورد
  5. ساخت انیمیشن با نرم‌افزارهای مربوطه (موشن گرافیک)
  6. و …

یک محتوای جذاب با ساخت پادکست

شاید اسم این کلمه کم به گوشتان خورده باشد. منظور از پادکست همان محتوای صوتی یا ویس است. محتوای صوتی تنهای مزیت و تفاوتی که با محتوای ویدئویی دارد ، بدو نگاه کردن به صفحه نمایشگر است. می‌توان گفت از محبوب ترین محتوا های جهان است.

دلیل این محبوبیت در افراد این است که ، به‌ عنوان‌ مثال فردی در حال آشپزی ، رانندگی و یا شغلی است که نمی‌تواند هم‌ زمان با آن تصویر و ویدئویی را جهت یادگیری نگاه کند. اما می‌تواند گوش کند !!!

شما با بهینه کردن محتوای ویدئویی به محتوای صوتی ، میتوانید پادکست های خوبی به کاربران ارائه دهید. این بهینه‌ سازی صوتی در تولید محتوا چیست؟

  1. داشتن میکروفون مناسب (میکروفون بویا خیلی می تونه مناسب باشه)
  2. تسلط به یکی از نرم‌ افزار های ویرایش ویدیو همانند Premiere یا camtasia
  3. ایجاد صدا و لحن خوب برای بهتر درک کردن مطلب
  4. گفتن مطالب جالب و جذاب و مفید
  5. در نظر گرفتن وقت و زمان و مصرف اینترنت کاربر

این حالت از تولید محتوا نیاز دارد که شما با حالت و لحنی جا افتاده‌تر و عمیق‌تری ، جهت انتقال اطلاعات به کاربر داشته باشد. همچنین جابجا کردن حالت انتقال مطالب از تصویری به صوتی کمی کار دشواری است اما میتوانید آن را به‌خوبی انجام دهید.

مشکلات در تولید محتوا چیست؟
مشکلات در تولید محتوا چیست؟

بسیاری از افرادی که به دنبال مطلب و یا رسیدن به سؤال توسط نتایج موتور های جست‌وجوگر هستند ، گاهی اوقات از منابعی که پیدا می‌کنند برای خواندن مطالب از آن‌ها گله‌مند هستند. به‌ عنوان‌ مثال از کوتاهی و یا بلندی بیش‌ازحد محتوا ، جامع و کارآمد نبودن محتوا ، تکراری بودن محتوا و …

اما جدای از اینکه الگوریتم موتور های جست‌وجوگر به این شکل است که تمام محتوای شمارا چک می‌کند و با میانگین‌گیری بین تحلیل خود و کاربر ، به آن محتوا امتیاز و درنتیجه در نتایج جست‌وجو نشان می‌دهد. پس دیگر طی این چند سال مطالب ناکارآمد کمتری نسبت به قبل به تورمان گیر می‌کند. اما بازهم درگاهی اوقات در بعضی محتواها به این‌جور مشکلات می‌خوریم. این سؤال در شما هشتش که دلیل این بی‌کیفیتی در تولید محتوا چیست؟

  1. طول کشیدن و زمان زیاد در تولید محتوا
  2. نبود منابع کفی برای تولید محتوا
  3. نداشتن ارتباط مستقیم با افراد و کاربران
  4. کمبود محتوای فارسی و انگلیسی در مورد موضوعی خاص
  5. پایین آمدن سرعت بارگذاری سایت
  6. نداشتن مهارت و روحیه لازم برای تولید محتوا
تولید محتوا 1

آیا تولید محتوا فقط برای درج در سایت است؟

 در مورد این سؤال عارض به شما هستیم که خیر. طبق حرف‌هایی که اول این مقاله زدیم ، به اطلاعاتی که از طریق وسیله و یا رسانه‌ای خلق و در مورد آن بحث می‌شود را محتوا میگویند. پس حتی به‌طور ناخودآگاه هم ما در حال خواندن برخی محتویات هستیم.

اما بیشترین کاربرد ، میشه گفت حدود 60 تا 70 درصد و یا حتی بیشتر تولید محتوا برای فضای مجازی ، به‌خصوص برای وب‌سایت‌ها و سوشیال مدیاها اتفاق میفتد.

محتوا هم می‌تواند به‌صورت ویدیویی ، پادکستی ، متنی و یا استاندارد در قالب یک صفحه در سایت و یا در یک فایل pdf ، power point ، word ، media playear باشد. اما از بابت مبحث سئو اطلاعات درج‌شده به‌صورت مستقیم در صفحات سایت ، از سمت موتور های جست‌وجوگر 90 درصد تأثیر بیشتر و احتمال بررسی بیشتری نسبت به فایل های درون سایت ، جهت دانلود دارد.

پس برای اینکه هم از جهتی سایتی جذاب‌تر داشته باشیم و هم از بابتی افزایش رشد سئو و بازدید سایت داشته باشیم ، باید محتوایی بر طبق اصول تولید کنیم و آن را در صفحات گوگل به‌صورت درج کنیم.

تولید محتوا 14
بهترین تولید محتوا چیست؟

برای اینکه یک تولید محتوا خوب داشته باشیم باید چکار کنیم؟ حتماً با خود میگویید (آخ حرف دلمون رو گفت) ولی خب اگه کمی خودتون دقت داشته باشید ، میتونی با تحلیل محتواهای دیگه ، یاد بگیرید که چگونه یک محتوای خوب و سئو شده تولید کنید. برای اینکه پاسخ بهترین تولید محتوا چیست را بیابید ، اصول بالا و نکات زیر را رعایت کنید.

  1. در شروع کار عجله نکنید
  2. از افراد دیگر کپی نکنید
  3. قبل از شروع کمی درباره موضوع در سایت‌های مرجع مطالعه کنید
  4. الگو تولید محتوا سایت‌های رقبا را بررسی کنید
  5. در حین نوشتن یا تولید محتوا ، از کلمات ساده اما جذاب استفاده کنید
  6. همواره اصول نگارشی را رعایت کنید
  7. اصلاً غلط املائی نداشته باشید
  8. جملات کوتاه اما معنی‌دار و مفهومی بنید
  9. از خواسته کاربران بنویسید ( فکر کنید جای خود خواننده هستید)
  10. سعی کنید خنده آور باشید ( حالا نیاید تو کل محتوا استندآپ اجرا کنید)
  11. از کیورد ها هرچند سخت به مفهومی‌ترین حالت استفاده کنید.
  12. از موضوع خارج نشوید و سعی بر مثال زدن داشته باشید
  13. مطالب را به‌صورت تخصصی انتقال دهید.
  14. از کلمات ربط و اضافه ( از ، به ، در ، بر ، با ، که و …) کمتر و بجا استفاده کنید.
  15. کلیدواژه‌هایی که زیاد تکرار می‌شوند را از معادلات فارسی و لاتین آن استفاده کنید.
  16. دایره لغات خود را بامطالعه کردن افزایش دهید.(فارسی و لاتین)

پیش گرفتن این اصول شمارا در پیدا کردن اینکه بهترین تولید محتوا چیست کمک بسیاری می‌کند.

حال محتوای استاندارد چیست؟

این محتوا ، جامع‌ترین ، بهترین و محبوب‌ترین محتوا است. ازنظر کاربران و همچنین الگوریتم‌های تعریف‌شده برای موتورهای جست‌وجوگر ، داشتن به‌اندازه کافی از تمام آیتم‌هایی که می‌توان در یک صفحه از محتواها قرارداد یک مزیت عالی به‌حساب می‌آید. انکار کردن اینکه چرا باید محتوای زیاد و سختی تولید کنیم ، بعدها پشیمانی هم دارد.

محتوا استاندارد از محتواهایی است که در آن محتوای متنی ، محتوای تصویری و محتوای صوتی در آن‌ها قرار دارد.

در نظر داشته باشید که هرکدام از این محتواها در یک صفحه و همه در راستا ارتباط یکدیگر هستند. ثانیاً این نوع محتوا هر قسمت باید طبق استانداردهای کامل خود پیش برود.

داشتن عواملی چون عکس در این نوع برگه و محتواها الزامی است و طبق استانداردها باید حداقل هر 150 و هر حداکثر 200 کلمه یک عکس درج شود. همچنین این عکس‌ها باید باکیفیت و بهینه‌شده باشند.

داشتن ویدیو و یا پادکست در این محتواها ، حداقل یک موردنیاز است. سعی بر این داشته باشید که حتماً آن‌ها هم بر طبق اصول و استانداردهای خود باشند.

چگونه سئو یاد بگیریم

چند نکته برای تولید محتوا

مورد مهمی که در مبحث تولید محتوا چیست باید بدانید این است که ، این کار بسیار زمان‌بر است. اما الگوی اصلی در تولید محتوا چیست؟ نکته مهم این است نباید کیفیت را فدای کمیت ، یا برعکس کمیت را فدای کیفیت کنیم. زیرا مسئله تولید محتوا ، یک مسئله مهم و اصولی است. به‌راحتی نباید از کنار آن گذشت و زیاد هم نباید سخت گرفت! می‌بینید! تعادل باید رعایت شود.

تولید محتوا باید طبق استاندارد و الگوریتم پیش رود. بماند که شما موضوعات متفاوتی در تولید محتوا دارید. اما حجم خود و محتوا و افرادی که آن را سرچ می‌کنند هم مهم است.

به‌طورکلی پیشنهاد مشود که مقالاتی با حداقل 1000 کلمه و حداکثر 2500 کلمه در اوایل شروع به کارکنید.

با دوربین گوشی و میکروفون خود آن ، میتوانید محتواهای تصویری و صوتی بسیار جذابی را در اوایل کار بزنید. پس نترسید و عمل کنید.

اما اگر زمان ‌برای شما مهم هستش و یا مدیر شرکت و یا تیمی هستید که نیاز به تولید محتوای قوی و سریعی دارید ، میتوانید با تیم ما یعنی پویا وب در ارتباط باشید.

تیم پویا وب سابقه بیشینه‌ای در حوضه طراحی ، امنیت ، سئو و تولید محتوای سایت دارد. و همین باعث تمایز ما از سایر رقبا است.

از اینکه این مقاله را تا آخر خواندید از شما سپاس گذاریم.

تماس با پویا وب

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook

دیدگاه ها بسته شده است

آژانس طراحی سایت پویا وب با طراحی وب سايت حرفه‌ای و طراحی فروشگاه اینترنتی بيش از پانصد شرکت و ميزبانی بيش از هزار وب سايت، فعاليت رسمی خود را از تابستان سال 1395 آغاز کرده و همواره می‌کوشد خدمات خود را با بالاترين کيفيت ممکن و با بهره‌گيری از جدیدترین متدها به شما ارائه دهد.