ماهانه بیش از میلیارد ها کاربر فعال در اپلیکشن جذاب اینستاگرام حضور دارن. همون طور که میدونین این اپلیکیشن در ایران هم از محبوبیت بالایی برخورداره. این موضوع دلیل خوبیه برای این که بدونیم سئو اینستاگرام چیست و چه کاربردهایی داره. در این مفقاله قصد داریم ترفند های کاربردی اینستاگرام و سئو اینستاگرام رو آموزش ببنیم. پس تا انتهای مقاله ی سئو اینستاگرام با ما همراه باشید.
موضوعاتی که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت :
به طوری کلی اینستاگرام برای هر کسب و کاری مناسبه و فعالیت حرفه ای به شما کمک زیادی میکنه اما ممکنه برای هر کسب کاری سود آور نباشه. ولی توجه داشته باشید که این موضوع به معنی این نیست که در اون فعالیت نکنید. طبق تجربه و شواهد بدست آمده ، اینستاگرام برای کسب و کار هایی که به طور مستقیم با مصرف کننده در ارتباط هستن مناسب تر است.
در نوع دوم ، برای کسب و کار هایی هم که مشتریان آنها شرکت ها و کسب و کار های دیگه هستن ، صفحه اینستاگرام باعث پیشرفت حرفه اونها میشه. پس اگه شما هم جزو این دو دسته هستین ، دانستن این موضوع که سئو اینستاگرام چیست و راهکار های تولید محتوای سئو شده و بازاریابی حرفه ایی حتما بهتون در رشد کسب و کار کمک میکنه.
بیشتر بخوانید : فعال کردن اکانت بیزینسی ، تبدیل حساب شخصی به اکانت بیزینسی
در ابتدا باید با ویژگی های اینستاگرام به خوبی آشنا باشن تا به خوبی پاسخ سئو اینستاگرام چیست رو درک کنین. در ادامه ی این مقاله با مفاهیم سئو اینستاگرام ، بهبود و بهینه و آموزش کامل اینستاگرام رو به طور کلی می آموزید.
سئو اینستاگرام چیست ؟ شباهت های Like و Backlink
جالبه بدونید در اینستاگرام هم مانند گوگل الگوریتم های زیادی وجود داره. این الگوریتم ها در نشون دادن نتایج بهتر به ما کمک میکنن. الگوریتم های اینستاگرام هم سعی بر این دارن که بهترین عملکرد رو برای کاربران خود به وجود بیارن. با دریافتن این سوال که سئو اینستاگرام چیست ، میتونین بهترین بازخورد رو دریافت کنین.
در ادامه ی مطلب سئو اینستاگرام چیست ، از دید بیشتر متخصصان ، بک لینک و لایک ، به یک دیگر تشابه دارن. از نظر اینستاگرام ، زمانی که از یک پیج معتبر و با فالوور بالا Like دریافت میکنین ، احتمال بازدید و رشد بیشتر از زمانی است که از پیج های نامعتبر و کوچک لایک بگیرین. این عملکرد شبیه به Backlink است. دریافت لینک از سایت های معتبر تاثیر بیشتری نسبت به گرفتن چندین لینک از سایت های غیر معتبر یا نامربوط داره. ادمین های حرفه ایی هم کاملا به این موضوع واقف اند و با عضویت در گروه های مخصوص ، از پست های یک دیگر حمایت میکنن. این کار شبیه به لینک سازی در سئو سایت است و با لایک و کامنت برای پست های مختلف و دریافت آونها ، بازخورد پیج افزایش زیادی پیدا میکنه.
Bio اینستاگرام چه تاثیری بر سئو اینستاگرام داره ؟
در ادامه ی مقاله ی سئو اینستاگرام چیست باید بهتون بگم بیو پیج اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی داره. همون طور که در سایت ها ،با سرچ کردن در موتور های جست و جو ، برای کاربر بخشی وجود داره تا توضیحات و نیاز هایی که قراره به اون پرداخته بشه ذکر شده ، در بیو پیج اینستاگرام هم باید این اتفاق بیوفته. بیو اینستاگرام قابلیت های زیادی داره. برای نگهداشتن بیشتر مخاطب در پیج کاری ، میتونید از برچسب های مختلفی مثل Hashtag استفاده کنید. در این صورت کاربر به راحتی میتونه پست های که هدف شما هستن رو مشاهده کنه. میتونید آی دی پیج دیگه رو در بیو پیج درج کنید. در قسمت بیو پیج از کلمات کلیدی که مرتبط با برند و یا حرفه ی شما هستن استفاده کنید. در قسمت توضیحات پروفایل حتما ذکر کنید چه کسی هستین ، چه کاری انجام میدین و چه کمکی مستونید به کاربر بکنید. انجام این کارها باعث افزایش رتبه سئو اینستاگرام شما میشه.
بهینه سازی عکس ها و تاثیرگذاری بر سئو اینستاگرام
بزرگ ترین و اصلی ترین هدف اینستاگرام ، تولید محتوای تصویری با کیفیت بالاست و اینکار توسط صفحات مختلف انجام میشه. عکس های انتخاب شده باید بسیار زیبا و با کیفیت باشن. در مقاله ی سئو اینستاگرام چیست ، جالبه این موضوع رو بدونید که اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر برخوردار است و به کمک این فناوری ، با توجه به محتوا ، عکس هارو رتبه بندی میکنه. پس تصاویر بهینه و مرتبط منتشر کنید.
در تولید محتوای تصویری و طراحی پست ها ، نکات مهمی وجود داره که حتما باید رعایت بشن. در سئو عکس های اینستاگرام ، مثل عکس های سایت ، متن جایگزین alt رو به کار ببرین. این متن هم برای افرادی که از بینایی کمتری برخوردان خوبه هم برای ربات های سرچ. اینستاگرام مثل گوگل برای کاربران خودش اهمیت زیادی قائله و به همین دلیل امکان اضافه کردن متن جایگزین رو اجرا کرده. در ادامه ی مطلب سئو اینستاگرام چیست به موارد کاربردی خواهیم پرداخت.
تاثیر هشتگ ها بر سئو اینستاگرام
هشتگ ها در اینستاگرام مثل کامات کلیذی در سایت عمل میکنن. همیشه بین هشتگ ها و کاربران ارتیاط خوبی وجود داشته. پس کارایی اونهارو دست کم نگیرید. در این قسمت از مقاله سیئو اینستاگرام چیست ، سعی داریم این عامل موثر رو به شما توضیح بدیم. اگر قصد شما دیده شدن و افزایش رتبه است ، باید با اصول هشتگ گذاری هدفمند به خوبی آشنا باشید. هشتگ ها دقیقا مثل کلمات کلیذی اضافی هستن. وقتی شما ادمین یک پیج هستین و از هشتگ ها در پست خودتون استفاده میکنید ، پسج شما هم در نتایج سرچ اون هشتگ ها به نمایش گذاشته میشه. با ما همراه باشید. سئو اینستاگرام چیست؟
برای جذب بهتر مخاطب از هشتگ های جدید و محبوب استفاده کنید. برای ارتباط بهتر ، میتونید محتوایی تولید کنید که با این هشتگ های جدید مرتبط باشه. استفاده از هشتگ های برند دار و شرکت در جریان ها و کمپین های مختلف ، به شما کمک میکنه. هم در پست ها و هم در استوری از هشتگ های مختلف و برچسب گذاری های گوناگون استفاده کنید.
بیشتر بخوانید : آموزش کامل تایید دو مرحله ای اینستاگرام
برای فروش بیشتر و معرفی خودتون به مخاطبان فعالیت در اینستاکرام به تنهایی کافی نیست. فقط به خود برنامه اینستا اکتفا نکنید. با کار کردن روی سئو پیج اینستا میتونید مخاطبان هدفمند و بیشتری رو جذب کنید. ولی باید بدونید ایندکس کردن اکانت در گوگل بخاطر ناتوانی crawl شدن ربات های مختلف گوگل در اینستا ، به راحتی انجام نمیشه و باید فردی متخصصی طی مهارت هایی این اقدام رو اجرا کنه.
Explore و سئو سایت
در ادامه ی مقاله ی سئو اینستاگرام چیست ، مطمئنا با اکسپلور آشنایی دارین. گزینه جستجو ی اینستاگرام همون اکسپلوره. در این بخش پست ها بر اساس بازدید ، لایک ، کامنت های حقیقی و عملکرد کاربران تعیین میشه. اینستاگرام سعی میکنه به طور هوشمندانه سلیقه و علاقه شما رو حدس بزنه و متناسب با اون پست هایی که احتمال میده به اونها علاقه داشته باشین براتون به نمایش بزاره. این رفتار اینستاگرام چه رابطه ای با سئو اینستاگرام داره؟ مسئله ایی که تقریبا برای هر کاربری اهمیت زیادی داره ، اعتبار پیج است. همون طور که در نتایج جستجوی گوگل کلماتی که قبلا سرچ کردین رو میتونین ببینین در اینستاگرام هم این موضوع صدق میکنه.
انتخاب نام کاربری مناسب
نام و آیدی پیج ، مثل دامنه و نام وب سایت هستن. این نکته رو به خاطر داشته باشین که اسم صفحه و آیدی ، حتما باید مثل هم باشن و باهم دیگه همخونی داشته باشن. نام انتخاب شده باید راحت و آسان باشه و به خوبی به خاطر سپرده بشه. در سایت knowem.com میتونین به راحتی ID یک پارچه برای شبکه های اجتماعی پیدا کنید. نزدیک بودن آیدی به دامنه ی سایت ، یک ویژگی مثبت است. تو این مقاله هرچی جلو تر بریم به پاسخ این سوال که سئو اینستاگرام چیست نزدیک تر میشیم.
هوشمند بودن الگوریتم های اینستاگرام و گوگل
از مهم ترین و عملکرد های الگوریتم های اینستا و گوگل ، در جستجو است. زمانی که به دنبال یک پیج هستین و آیدی رو وارد میکنین ، حتی اگه اشتباهی وارد کنین ، باز هم صفحه مورد نظر برای شما نشون داده میشه. حتی اگه تشابه زیاد باشه و پیج های فیک هم وجود داشته باشه! این قسنت از جذاب ترین بخش های مقاله ی سئو اینستاگرام چیست میباشد.
قرارداد های اینستاگرام
اخیرا اینستاگرام با بستن پیج ها و کاهش بازدید ها برای بسیاری از کاربران مشکل ایجاد کرد. مشکل از کجاست ؟ الگوریتم های اینستاگرام تغییر کردن؟؟ در ادامه ی مقاله ی سیئو اینستاگرام چیست و برای رفع این مشکلات باید بهتون بگم که اینطور نیست که هر سال الگوریتم های اینستاگرام عوض بشه. الگوریتم یا همون قرارداد اینستاگرام طبق هوش مصنوعی تنظیم شده است. تا این قسمت از مقاله حتما متوجه شدین که سئو اینستاگرام چیست؟
اینستا بر اساس مطالبی که لحظه به لحظه کسب میکنه ، تغییر میکنه و ما متوجه اون نمیشیم. اگه سالانه این الگوریتم ها تغییر کنه همگی متوجه اون میشن و سعی میکنن این قوانین رو بپیجونن. مثلا در گذشته برخی کاربران با خرید فالوور فیک و بازدید فیک اعم از لایک و کامنت فیک سعی رشد پیج داشتن. اما با الگوریتم جدید اینستاگرام به احتمال زیاد به زودی این پیج ها بسته میشن. پلتفرم های مختلفی که میشه از اونها در جهت بازاریابی استفاده کرد ، مثل :اینستاگرام ، گوگل و … فعالیتشون بر استی هوش مصنوعی تنظیم شده است. بریا موفقیت در سئو اینستاگرام لازم نیست خیلی خودتون رو درگیذ این قوانین کنید. هوش موصنوعی تلاش میکنه بر اساس تجربه ی کاربر به اون اهمیت بیشتری بده. چون نمیخوان از رقبای دیگه عقب بمونن.
بیشتر بخوانید : ادمین اینستاگرام ، ویژگی های ادمین اینستاگرام حرفه ایی
الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021
در ادامه ی مقاله سئو اینستاگرام چیست باید با الگوریتم جدید اینستا آشنا بشین. اینستاگرام در سالهای اخیر اقدام به حذف لایک ها کرده. هدفش از این کار تولید محتوای جذاب و با ارزش برای مخطبان و به نمایش گذاشتن پیج های معتر برای آنهاست.چیزی که رفتار های اینستاگرام نشون میده ، اینه که ذخیره شدن پست ها و شر کردن اونها اهمیت بیشتری نسبت به تعداد لایک ها پیداکرده. پس برای موفقیت در سئو اینستاگرام بهتره روی save و share پست ها بیشتر کار کنین.
آنالیز الگوریتم اینستاگرام در سال 2021
سخن آخر
در مقاله ی سئو اینستاگرام چیست ، این موضوع رو آموختیم حالا میتونید به راحتی برای سئو و بهینه سازی پیج خودتون اقدام کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه. اگه در این مورد سوالی براتون پیش اومده ، میتونید باتیم پشتیبانی ما در میون بذارید. تشکر از شما که تا انتهای مقاله با ما همراه بودین.
تماس با ما